L’email màrqueting és una tècnica de comunicació basada en l’enviament de correus electrònics amb informació d’interès per a clients potencials. En aquest article t’expliquem com fer email màrqueting per a petites empreses.
El màrqueting de permís
Moltes vegades haureu sentit a parlar de l’Spam. No hem de caure en la confusió, ja que l’email màrqueting no és una tècnica agressiva, sinó que forma part del que es denomina màrqueting de permís.
La diferència entre l’Spam i l’email màrqueting és que per enviar correus amb finalitats publicitàries cal el consentiment del receptor. Les accions no autoritzades (Spam) són penades amb multes molt altes.
Realitzar email màrqueting de manera correcta pot ser molt efectiu, en termes de màrqueting, el ROI (retorn de la inversió) de les accions del màrqueting de permís, és del 4’3%. De manera que realitzant una inversió mínima, podem multiplicar els nostres ingressos.
Perquè has d’utilitzar l’email màrqueting
Aquesta tècnica de màrqueting pot reportar un gran nombre d’avantatges a les petites empreses:
- És medible
Amb la utilització d’eines d’enviament d’emails es pot medir fàcilment la efectivitat de cada acció que es realitza - És barat
El cost de les eines adreçades a realitzar campanyes d’email màrqueting és baix perr a les petites empreses, fins i tot en pots trobar alguna de gratuïta - No és una tècnica intrusiva
Per realitzar les campanyes prèviament, el receptor ha donat el seu consentiment de rebre es emails informatius, de manera que les campanyes es dirigeixen directament al teu públic objectiu, sent molt més directes i eficaces.
Com fer email màrqueting per a petites empreses
Consells per a què les teves campanyes d’email màrqueting siguin tot un èxit.
Troba un bon títol i unes capçaleres adequades per als teus enviaments
Crida l’atenció del teu públic mitjançant títols cridaners que facin que els teus lectors vulguin obrir la teva newsletter.
Cuida el Copy
Utilitza textos molt curts i amb molta informació d’interès. Les imatges han de parlar per sí soles.
Utilitza un bon disseny
La plantilla amb la que realitzes la newsletter és molt important. No incloguis massa informació en cada newsletter, amb 4 imatges i els seus corresponents textos és suficient. No t’oblidis d’incorporar el teu logotip i utilitzar la teva imatge gràfica. Pensa sempre en utilitzar bones imatges i de bona qualitat. Si el disseny gràfic no és el teu fort, et recomanem que encomanis el disseny de les teves newsletter a un professional, ja que en el disseny de la teva comunicació rau l’èxit o el fracàs de la teva campanya d’email màrqueting.
Incorpora botons al newsletter
És molt important incorporar botons de xarxes socials i “Calls to Action” a cada una de les teves comunicacions, d’aquesta manera facilites la difusió de la teva informació.
El botó de baixa
Aquest és l’element més important que has d’afegir a la teva newsletter. Es tracta del botó perquè els usuaris que no volen rebre més notificacions puguin donar-se de baixa de la teva newsletter. Obviar aquest element pot ser molt perillós, ja que la llei obliga a incorporar aquest botó per no caure en l’Spam.
Eines per realitzar email màrqueting
Aquestes son de les millors eines per realitzar email màrqueting:
El Benchmark Email inclou una versió gratuïta per a petites empreses que no realitzen enviaments massius. Té un bon editor de campanyes i unes grans tècniques d’anàlisi per ajudar-te a medir l’èxit de cada enviament.
Una de les eines més conegudes és Mailchimp. El seu editor de correus és molt bo, tot i que té els seus límits en la edició. Entrega les campanyes de manera molt efectiva, a més et cobra només per subscriptors únics, no totals.
Aquesta eina permet fer tests A/B per comprovar la fidelitat dels clients.
Finalment, MDirector permet personalitzar les plantilles de manera senzilla i publicar els teus enviaments directament a les xarxes socials.
Deixa un comentari