• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Social Trends

L'Agència de Màrqueting del Pirineu · La Seu d'Urgell

  • Inici
  • Clients
  • Blog
  • Contacte

La importància de la marca

Màrqueting · 29 octubre, 2018

La importància de la marca és un article que t’ajudarà a entendre perquè cal tenir una imatge sòlida i alhora amb contingut.

La marca no és només un nom, un logotip o un símbol. La marca és quelcom complexe, una barreja estratègica i emocional que capitaneja qualsevol estratègia de màrqueting.

 

Què és una marca?

La marca és allò que engloba la simbologia d’una empresa, el seu caràcter, la seva missió i visió en el mercat en què opera. Alhora és la imatge de l’empresa, la carta de presentació, allò mitjançant el qual es reconeix una empsa i els seus valors.

 

Quina és la importància de la marca?

La marca és una promesa, és el valor que ofereixes als teus clients, i per això cal cuidar-la i revaloritzar-la cada dia.
És una peça fonamental en les comunicacions de màrqueting i en qualsevol estratègia que vulguem desenvolupar.
La marca ens explica com és l’empresa, com pensa, quins valors té i de quina manera es relaciona amb els clients i fins i tot amb la competència.

Diferents investigacions demostren que els consumidors prefereixen les marques. Això es deu a que en elles veuen quelcom en què recolzar-se, quelcom amb personalitat, és la cara visible i reconeixible de l’empresa. D’aquesta manera els consumidors poden crear vincles emocionals amb una marca fidelitzant-se i fins i tot convertint-se en ambaixador d’aquesta marca.

 

Com més forta és una marca, més influència té en el mercat on es desenvolupa.

 

Com ha de ser una marca?

La marca facilita al consumidor la identificació d’un producte o servei, així com la seva qualitat, el preu, i fins i tot les persones que hi treballen.
Per això una marca ha de ser:

  • Fàcil de reconèixer. El seu nom ha de ser fàcil de pronunciar i la seva imatge gràfica neta i senzilla. Un logotip és bàsic per ficar cara a la marca.
  • Personificada. Ha de posseir elements que la humanitzi, atributs i personalitat pròpia.
  • Veraç. Ha de transmetre valors i posicionar-se per establir uns paràmetres deontològics.

La teva marca ha de crèixer igual que ho fa la teva empresa, per això cal desenvolupar el discurs de marca i crear una estratègia de comunicació sòlida que permeti als consumidors entendre què és i com és la teva marca.

Vols saber-ne més? Necessites assessorament sobre la comunicació de la teva marca? Nosaltres et donem un cop de mà.

Comparteix això:

  • Tweet
  • WhatsApp

Related

Filed Under: Màrqueting Tagged With: imatge corporativa, marca, marqueting

Previous Post: « 7 trucs per Instagram
Next Post: Com crear la teva imatge corporativa »

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Tots els drets reservats. Social Trends L'agència de màrqueting del Pirineu
Condicions generals de contractació. Política de Privacitat.