El 91% de les empreses aposten pel màrqueting de continguts.
Sabem del cert que és una aposta segura. El màrqueting de continguts ha vingut per quedar-se, i és que la majoria de les estratègies de màrqueting passen per realitzar aquest tipus d’accions.
Què és el màrqueting de continguts?
Tots sabem que les empreses que estan a Internet utilitzen les xarxes socials, els blogs o l’enviament de butlletins electrònics per relacionar-se amb el seu públic.
“El màrqueting de continguts són aquelles accions que desenvolupen les marques per atraure l’interés del públic objectiu perquè es puguin convertir en futurs clients de l’empresa.”
Ja no es tracta d’explicar perquè la nostra marca és millor que les altres, tampoc volem explicar els atributs dels nostres productes.
El què volem és mostrar uns valors, una manera de ser, una visió de com volem comunicar-nos amb el nostre públic. I per això utilitzem el màrqueting de continguts, per mostrar la marca tal com és.
Els objectius del màrqueting de continguts
El que pretenem amb aquest tipus d’accions estratègiques és atraure i retenir al públic utilitzant continguts de valor i rellevants.
Es tracta de generar suficient contingut perquè el client potencial pugui tenir tota la informació, visual i escrita sobre la nostra marca o producte.
Aquest contingut ha de ser rellevant, ha d’interessar, ha de generar conversa i ha de mostrar-te tal com ets.
Què aconseguim amb el màrqueting de continguts?
És una bona eina per millorar el posicionament de la nostra marca a Internet.
Algunes empreses petites no es poden permetre campanyes de posicionament als buscadors d’Internet, i el màrqueting de continguts, tot i que és molt més laboriós, és més econòmic que el pagament de campanyes d’Adwords.
Ajuda a millorar la nostra imatge de marca. Les persones volen saber qui i què hi ha darrera d’una marca, per això és important mostrar-se de manera oberta.
Genera relacions directes amb el públic. Interactuar amb els futurs clients fa que aquests dipositin la seva confiança en la marca i a la llarga es converteixin en clients recurrents i fins i tot prescriptors.
Com fer màrqueting de continguts?
Sigues creativa, única i mostra el valor de la teva marca.
Al món digital trobem molts canals i eines per fer aquestes accions de contingut. Les xarxes socials, els blogs, les pàgines web, els butlletins electrònics, les presentacions digitals… Et podem donar mil i una idees de com i on realitzar les accions de màrqueting de continguts.
Necessites més informació sobre el màrqueting de continguts?
Fica’t en contacte amb nosaltres, o busca la càpsula formativa d’ST Academy que més s’adeqüi a les teves necessitats. Tenim un gran nombre de formacions útils per a tú i per al desenvolupament de la teva empresa.
Deixa un comentari