• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Social Trends

L'Agència de Màrqueting del Pirineu · La Seu d'Urgell

  • Inici
  • Clients
  • Blog
  • Contacte

Què has de saber sobre l’Storytelling

Màrqueting · 23 juliol, 2018

L’storytelling es una arma en les estratègies de continguts de qualsevol empresa.
Es tracta d’explicar una història perquè els consumidors i el públic objectiu d’una empresa s’interessin per ella.

L’storytelling i l’estratègia de continguts

Les estratègies de continguts estan de moda. I no és una moda passatgera com els flamencs, les arracades de Donnuts o els outfits estampats amb fruites tropicals. Les estratègies de continguts funcionen, i així ho diuen les estadístiques i els resultats, a llarg termini.

Les estratègies Pull de màrqueting fan que el públic s’interessi per una marca, no per les seves súper ofertes, ni pels seus preus baixos o pels seus productes d’alta qualitat. S’interessen per la seva història, per la seva visió, pels seus valors, pels beneficis emocionals que aporta. I aquí és on entren les estratègies de continguts i algunes eines com l’storytelling.

La narració en l’storytelling

Una bona història enganxa quan està ben narrada. Pensa en l’últim llibre que has llegit, en el ritme de la narració, en com manté l’atenció i en el seu final sorprenent. Doncs un storytelling ha de tenir aquestes característiques, però alhora pensar en com connecta amb el públic potencial. No és una feina fàcil.

L’storytelling no només intenta captar al client, sinó que a més ha de fer aquest interactui amb la marca, fins i tot creant una conversa.

Les claus per construir un bon storytelling

Com si d’una recepta es tractés, les claus per poder crear un bon storytelling són:
Una gran empatia vers l’audiència, entendre el canal amb el que ens comuniquem i el control emocional de la lectora o lector.
Aquests elements es tradueixen en fer que el contingut tingui quelcom amb el que el públic s’hi pugui identificar.

Un cop tenim una història que pugui interessar al públic objectiu, caldrà pensar en quin canal utilitzarem per arribar-hi. Depenent del tipus de client potencial de l’empresa o marca ens decidirem per canals tradicionals, o bé digitals.

Finalment tot el que expliques en l’storytelling ha de tenir una finalitat, ha de servir-li per alguna cosa al lector. D’aquesta manera sempre s’interessarà pel contingut que li ofereixes.

Vols saber-ne més sobre l’storytelling? Tot el que has saber sobre màrqueting i comunicació per a la teva empresa t’ho expliquem a Social Trends.

I ara aprofita per comprar la càpsula formativa d’ST Academy que més s’adapti a les teves necessitats. Trobaràs tot tipus de formacions per fer crèixer la teva marca i la teva empresa.

Comparteix això:

  • Tweet
  • WhatsApp

Related

Filed Under: Màrqueting Tagged With: andorra, contingut, la seu d'urgell, marqueting, storytelling

Previous Post: « El màrqueting de continguts, l’aposta segura
Next Post: Els avantatges de tenir una botiga online »

Reader Interactions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Primary Sidebar

Entrades recents

  • Una Mirada al Passat.
  • Per motiu del COVID-19 l’oficina de Plaça Patalín estarà tancada
  • Com fer podcasts educatius
  • 15% de descompte en la gestió de xarxes socials
  • Curs. Google per a empreses
@socialtrendscat

Categories

  • Màrqueting
  • Pàgina Web
  • Xarxes Socials
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Cookie Policy

Tots els drets reservats. Social Trends L'agència de màrqueting del Pirineu
Condicions generals de contractació. Política de Privacitat.