Instagram s’ha consolidat com una de les xarxes socials més utilitzades per emprenedors i empreses per interactuar i arribar al seu target. Avui incidirem en 7 trucs per Instagram, consells per millorar el teu perfil i impulsar el teu abast social.
7 trucs per fregar el cel d’Instagram
Encara no saps per on començar? Pren nota!
1. La bio, la teva carta de presentació
És fonamental prestar l’atenció que es mereix. En un mercat tan competitiu recórrer a l’ “assaig i error” i armar-se de paciència és ineludible.
Tan sols comptem amb 150 caràcters per demostrar què som, què pretenem i perquè interessem.
Al costat del nom de la marca no t’oblidis d’incloure un enllaç a la teva pàgina web i altres elements que captin l’atenció del target com, per exemple, emoticones, salts de línia, hashtags i fins i tot alguna trucada a l’acció.
2. Reordena, planifica i mima el teu feed
Juntament amb la bio el feed d’Instagram és la part essencial per donar-nos a conèixer. És l’aparador que visualitza la gent quan entra al nostre perfil. Toca cuidar-lo per causar bona impressió i sumar seguidors.
És vital buscar (fins a trobar) el nostre propi estil. A més, el perfil ha de denotar harmonia i cadència. Les fotos han de tenir coherència.
3. Aposta per un únic filtre
Una de les formes més senzilles i eficaces d’aconseguir una consonància en les teves imatges i dotar de coherència al teu feed és triar sempre el mateix filtre (o, almenys, un de similar).
4. Utilitza els stories amb criteri
El bo si és breu, dues vegades bo. Aquesta sembla ser la màxima que regeix les nostres xarxes socials. Vídeos, gifs, stickers, etc. amb una vida de 24 hores.
Els stories són l’exemple perfecte de fugacitat i han suposat un nou paradigma en la nostra forma de comunicar.
Cal utilitzar-los amb cap. Aquestes publicacions (per molt efímeres que siguin) han d’estar en harmonia amb el nostre perfil i generar una necessitat al nostre públic.
5. Escriu amb propietat
La nostra forma d’escriure diu molt de nosaltres i les seves connotacions psicològiques així ho evidencien. A la xarxa l’ús de la tipografia és essencial i ha de representar a la marca.
A la xarxa visual per excel·lència, les opcions són infinites. Igualment, hi ha centenars d’aplicacions per multiplicar les teves possibilitats.
Tria la que millor concordi amb la teva idiosincràsia i comença a escriure (i a narrar) la teva història.
6. No emojis, no party
De la mà dels stickers, emojis o emoticones ens hem posat en “mode retrospectiu” per tornar a utilitzar la simbologia per comunicar-nos i ens encanta!
Instagram té una àmplia varietat de emojis (fins i tot d’edició limitada). No t’oblidis de recórrer a ells (respectant la concordança) per cridar l’atenció del teu públic.
7. Dona-li aquest toc divertit
Introdueix el zoom en un vídeo, publica una imatge amb efecte bumerang, realitza algun muntatge fotogràfic, etc.
Tot val (si l’efecte és bo) per trencar amb la monotonia i impactar, sorprendre i conquerir a la nostra audiència.
Si després de llegir tot això creus que això de gestionar Instagram et seguirà portant de cap, posa’t en contacte amb nosaltres; vam néixer per posar-t’ho fàcil.
Deixa un comentari