Un podcast és un format d’àudio que s’està posant de moda. Cada vegada són més les persones que escolten programes de ràdio en diferit a través de podcasts.
Les aules educatives no podien escapar-se d’aquesta nova tendència i també ofereixen classes empaquetades en aquest format d’àudio.
Si estàs en el món de l’ensenyament i vols afegir-te a aquesta nova manera d’oferir classes per poder ampliar el teu públic o donar un nou servei, segueix llegint aquest article.
Podcasts educatius: tot el que has de saber
Com en qualsevol format comunicatiu, abans de començar amb aspectes tècnics, el primer que has de pensar és a qui dirigeixes la teva classe.
Si el teu públic són nens, els teus podcasts hauran de fer servir molts recursos com música o efectes per tal de mantenir la seva atenció.
Si dirigeixes els teus podcasts educatius a adolescents, hauràs de fer servir talls de música de moda, efectes de so cridaners i sobretot, oferir un podcast dinàmic i sense paternalismes.
Els podcasts educatius per a adults hauran de ser igualment dinàmics, però intentant fer a l’oient partícep del que expliques, que se sentin valorats.
Com fer podcasts
El guió és el més important. Abans de començar a gravar el teu podcast, hauras de tenir un guió ben definit i endreçat per conceptes. Rellegeix-te’l vàries vegades abans de la gravació. És important que no es noti que estàs llegint quan graves, ha de semblar espontani.
Crea una entradilla i tancament per als podcasts. Igual que els programes de ràdio, tots els teus podcasts hauran de contenir aquests elements perquè s’identifiquin fàcilment.
Un cop gravat el teu podcast educatiu necessitaràs una plataforma on penjar-lo. Tens vàries opcions: Google Podcasts, Spotify Podcasts, Apple Podcasts, Overcast, SoundCloud…
Promociona el teu podcast
Quan hagis penjat el podcast educatiu a la plataforma, hauràs de promocionar-lo per tal que l’escolti el màxim de gent possibe. Això ho has de fer a través de tots els canals que tinguis a l’abast: web, xarxes socials, Whatsapp, o a través de campanyes d’e-mail màrqueting.
Deixa un comentari